W styczniu 2021 roku Międzynarodowa Organizacja Pracy (ILO) opublikowała dokument roboczy zatytułowany: Cyfrowe platformy pracy online w Chinach – Warunki pracy, problemy polityki i perspektywy. Raport ten zawiera przegląd wykorzystania platform online w Chinach w oparciu o obszerne badanie przeprowadzone w 2019 r. wśród 1 071 samozatrudnionych pracowników, którzy korzystali z trzech największych operatorów w sektorze platform online, a mianowicie ZBJ (Chongqing / południowo-zachodnie Chiny), EPWK (Xiamen / południowo-wschodnie Chiny) i 680 (pierwotnie z siedzibą w Chengdu / południowo-zachodnie Chiny).

Platformy te zostały wybrane, ponieważ oferują szeroki wachlarz miejsc pracy, od najbardziej wykwalifikowanych (IT, projektowanie, produkcja wideo, publikowanie, pisanie i edukacja online) do najmniej wykwalifikowanych (sprzedaż, promocja, obsługa klienta, wypełnianie ankiet, zadania administracyjne i „praca manualna” związana z zamówieniami online).

Raport kończy się wnioskiem o potrzebie przeprowadzenia stosownych reform instytucjonalnych i sugeruje możliwe drogi wdrożenia nowych regulacji dotyczących platform.